28 januari 2025 09:30 tot 16:30

Uitnodiging dinsdag 28 januari 2025

Voor ons jaarlijkse Seminar voor Onderwijsinstellingen. Het onderwijs is een dynamische omgeving, waarin ontwikkelingen elkaar in hoog tempo opvolgen. Wij praten u bij en maken de vertaling naar de praktijk. Na de lunch kunt u bovendien deelnemen aan één van de verdiepende kennissessies.

Programma: 

09.30 uur Inloop

10.00 uur Actualiteiten en ontwikkelingen

  • Ontwikkelingen in de sector
    • Update wet- en regelgeving, controleprotocol en beleidsregel publiek/privaat
    • Duurzaamheid en verslaggeving daarover
    • Hoe het in de praktijk werkt:
      interview met schoolbestuurder
  • Ontwikkelingen in de sector
    • IT | Dataveiligheid | Cybersecurity
    • Hoe het in de praktijk werkt:
      interview met organisatie voor digitale samenwerking
  • Fiscaliteiten
    • Ontwikkelingen in wet- en regelgeving (BTW)
    • Inhuur zzp’ers (wet DBA)

12.15 uur Gezamenlijke lunch

13.30 uur Inloop kennissessies 

13.45 uur Start kennissessies, keuze uit 6: 

  1. Strategische vraagstukken over huisvesting vertaald naar de praktijk
    1. Regels en adviezen voor verslaggeving
    2. Planning- en controlcyclus vormgeven
    3. Informatievoorziening voor stakeholders, zowel in getallen als inhoudelijk
  2. Inhuur van zzp’ers (wet DBA)
    1. Huidige stand van zaken wet- en regelgeving (opheffing handhavingsmoratorium)
    2. Beoordelingskader arbeidsrelaties
    3. Tips bij het opstellen van overeenkomsten als opdrachtgever
  3. Subsidieregelingen in control
    1. Rolverdeling tussen inhoud en financieel beheer
    2. Inhoud en financieel beheer van (subsidie)projecten bij elkaar brengen
    3. De kaders van financieel beheer
  4. Doelmatigheid
    1. Definitie van doelmatigheid
    2. Besteding van middelen
    3. Keuzes bij investeringen en het vastleggen ervan
  5. Duurzaamheid
    1. Visievorming over duurzaamheidsbeleid in uw onderwijsinstelling
    2. De vertaling van het beleid naar wat u in de praktijk al aan duurzame initiatieven heeft
    3. Aan de slag met meten en verantwoorden
  6. Bekostiging in het voortgezet onderwijs
    1. Aandachtspunten bij administratie van middelen
    2. Verantwoording van middelen die u krijgt voor extra ondersteuning

15.45 uur Einde kennissessies 

16.00 uur Hapje en een drankje 

Praktische informatie:

  • Het ochtendgedeelte inclusief de lunch bieden wij u kosteloos aan. Tijdens de lunch is er volop gelegenheid om te netwerken met collega’s uit het werkveld en met collega’s van Van Ree. Wij ontvangen graag uw aanmelding via het formulier hieronder.
  • De locatie is Van der Valk Utrecht, Winthontlaan 4-6. Dit is goed bereikbaar met openbaar vervoer. Ook is er voldoende parkeergelegenheid, de parkeerkaarten nemen wij voor onze rekening.
  • Na lunch starten de kennissessies. Uitsluitend voor een kennissessie brengen wij een bedrag van € 175 excl BTW in rekening. Het aantal deelnemers per sessie is gemaximeerd tot ca. 20, zodat wij diepgang en interactie kunnen borgen.

Aanmelding is welkom via dit formulier  – let op,  aanmelden voor de kennissessies is mogelijk tot en met 5 januari 2025 –  (nadat u uw keuze voor de lunch heeft ingevuld, volgt het menu waarin u kiest uit één van de zes kennissessies):