Cor Jansen is directeur-bestuurder van Utrecht Marketing. Deze organisatie positioneert Utrecht voor zowel bewoners als bezoekers op lokaal, regionaal en (inter)nationaal niveau als gezonde stad en regio. Dit in nauwe samenwerking met haar uitgebreide partnernetwerk.
Utrecht Marketing richt zich daarbij op duurzame economische en culturele ontwikkeling door middel van bezoekersmarketing, de promotie van het cultuuraanbod, het aantrekken van (internationaal) talent en het ondersteunen van nieuwe bedrijven. Ook bevordert de organisatie Utrechtse trots onder bewoners en speelt ze een meer strategische rol bij het concretiseren van beleidsthema’s als inclusiviteit, duurzaamheid en de balans tussen groei en leefbaarheid.
Utrecht Marketing is een partnerorganisatie, kennispartner en reputatiebouwer en brengt als verbinder partijen sectoroverstijgend samen met als adagium: “van coalition of the willing naar coalition of the winning’’.
‘’Elke activiteit begint met een solide plan van aanpak, heldere kpi’s en een duidelijk budget zodat we te allen tijde financieel in control zijn. Mijn accountant, Lennard Haas, zie ik als een sparringpartner. Hij begrijpt onze organisatie, de verhouding tussen publiek en privaat geld en ons werkveld. Zijn brede blik leidt tot het juiste inhoudelijke gesprek, dat stof tot nadenken geeft bij het nemen van de beslissingen.’’