Elke ANBI heeft de verplichting om op de eigen website of op de gemeenschappelijke website van bijvoorbeeld een brancheorganisatie gegevens te publiceren. Deze publicatieverplichting is één van de eisen om aangemerkt te blijven worden als ANBI. Sinds 1 januari 2021 zijn grote ANBI’s verplicht om voor publicatie van de gegevens, gebruik te maken van standaardformulieren. Uw instelling is een grote ANBI als u aan één van de volgende voorwaarden voldoet:
Het standaardformulier dat gebruikt moet worden kunt u vinden op de website van de belastingdienst. Het formulier moet dit jaar ingevuld worden op basis van de jaarcijfers over 2021.
Indien uw instelling geen grote ANBI is mag u ook gebruik maken van het formulier. Dat is echter niet verplicht. Als u geen gebruik maakt van het formulier dienen in ieder geval jaarlijks voor 1 juli de volgende gegevens gepubliceerd te worden:
Het Belastingplan 2024; welke specifieke fiscale maatregelen zijn relevant voor uw maatschappelijke organisatie? Ons demissionaire kabinet heeft op Prinsjesdag de fiscale plannen bekend gemaakt. Als branchespecialist hebben wij met onze
Terwijl u mogelijk met vakantie was (op 14 augustus 2023) kwam de Belastingdienst met het volgende bericht: “Modelovereenkomsten gebaseerd op vrije vervanging vervallen per 1 januari 2024” Voor de MKB-praktijk
De wet DBA Als u ZZP’ers inhuurt, is sinds mei 2016 de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) voor u van toepassing. In die wet staat de vraag centraal of er