Elke ANBI heeft de verplichting om op de eigen website of op de gemeenschappelijke website van bijvoorbeeld een brancheorganisatie gegevens te publiceren. Deze publicatieverplichting is één van de eisen om aangemerkt te blijven worden als ANBI. Sinds 1 januari 2021 zijn grote ANBI’s verplicht om voor publicatie van de gegevens, gebruik te maken van standaardformulieren. Uw instelling is een grote ANBI als u aan één van de volgende voorwaarden voldoet:
Het standaardformulier dat gebruikt moet worden kunt u vinden op de website van de belastingdienst. Het formulier moet dit jaar ingevuld worden op basis van de jaarcijfers over 2021.
Indien uw instelling geen grote ANBI is mag u ook gebruik maken van het formulier. Dat is echter niet verplicht. Als u geen gebruik maakt van het formulier dienen in ieder geval jaarlijks voor 1 juli de volgende gegevens gepubliceerd te worden:
Heeft u de fiscale deadlines rondom 1 oktober scherp? Wij hebben de fiscale deadlines voor u op een rij gezet: Heeft u in 2023 btw betaald in een ander EU-land?
Vanmorgen was er een rondetafelgesprek. Kamerleden stelden vragen aan de Belastingdienst en andere betrokken partijen. Zo verzamelden zij informatie van experts. Het onderwerp van de vragen was de handhaving van
Bent u ondernemer of heeft u een non-profitorganisatie? En koopt of financial leaset u een nieuwe, volledig uitstootvrije (emissieloze) bedrijfsauto? Vraag dan de Subsidieregeling Emissieloze Bedrijfsauto’s (SEBA) aan. Doe dit