Regelmatig zien wij vragenbrieven van de Belastingdienst over de gepubliceerde ANBI gegevens van stichtingen en verenigingen langskomen. Meestal missen er op de website enkele ANBI gegevens of zijn deze niet eenvoudig te vinden voor de Belastingdienst. De beantwoording van de vragenbrief kost een stichting en vereniging tijd en energie, terwijl een korte check voorkomt dat er vragen vanuit de Belastingdienst komen.
Wij adviseren om alle ANBI-gegevens op één centrale webpagina te zetten, ook er gegevens zoals bijvoorbeeld de contactgegevens van uw stichting en vereniging ook al op een ander pagina op de website vermeld. Daarnaast zien wij vaak het beloningsbeleid niet volledig worden benoemd, zowel beloningsbeleid van bestuur, directie als personeel. Tot slot zorgt het wijzigen van de website vaak voor het incompleet worden van ANBI gegevens die zijn gepubliceerd.
Voor de volledigheid een overzicht van de gegevens die de Belastingdienst verwacht op de website van een ANBI-instelling:
Een ANBI-stichting of vereniging kan de vereiste gegevens op een eigen internetsite publiceren, of op een gemeenschappelijke internetsite van bijvoorbeeld een brancheorganisatie.
Bron: Van Ree Accountants en Belastingdienst
Deze kabinetsperiode zijn er voor het eerst sinds lange tijd miljoenen extra geïnvesteerd in bibliotheken. Voor de tijdelijke regeling is er meer aangevraagd dan het totaal beschikbare budget van €
Subsidieregeling voor duurzame energie en verlagen CO2-uitstoot vanaf september geopend Overweegt u als ondernemer te investeren in grootschalige duurzame (energie)projecten? Dan is het verstandig om dit goed te plannen met
Bent u werkgever en maakt u gebruik van de werkkostenregeling? Misschien moet u dan in maart nog 80% eindheffing betalen over 2023: Werkkostenregeling Hoe zit het ook al weer? Via